Le film récréatif pour Spectateurs juvéniles (The Entertainment film for juvenile audiences)
With the collaboration of Jean Raine UNESCO, Paris 1950
French original translated into English, Spanish and German
La courte Echelle et autres Scénarios (The Leg-Up and other scenarios) Foreword by Ado Kyrou
Editions Le Daily-Bul, La Louvière, 1980
Henri Storck, mens en kunstenaar (Henri Storck, man and artist)
by Raoul Maelstaf
Edition Fédération Socialiste des Cinés-clubs, 1971 Accounts by Herman Teirlinck, Charles Spaak, Paul Delvaux, Marie Gevers, Karel Jonckheere and Raoul Servais
In Dutch
Henri Storck ou la Traversée du Cinéma (Henri Storck or A Journey Through Cinema)
by Jean Queval
Edition Festival National du Film belge, November 1977, with the support of the Ministry of French Culture
Henri Storck
Articles by Emile Contilion, Jacques Polet, Daniel Sotiaux, D. Janssens, Casteels, Josette Debacker and Paul Davay
Special edition of La Revue Belge du Cinéma, 1979
De Borinage (Borinage)
Bert Hogenkamp and Henri Storck Editions Van Gennep, Amsterdam, 1983
In Dutch
Le Borinage: La grève des Mineurs de 1932 et le Film de Joris Ivens et Henri Storck (Borinage: the miners’ strike of 1932 and the film by Joris Ivens and Henri Storck)
French translation of De Borinage
La Revue Belge du Cinéma, number 6-7, 1983
Henri Storck cinéaste (Henri Storck film-maker)
Interviews with Philippe Esnault, 1983
INA sound archives, 1988
Henri Storck: Il litorale Belga (Henri Storck: the Belgian coast)
Edited by Michele Canosa
Articles by Michele Canosa, Francesco Bono, Leonardo Quaresima, Antonio Costa, André Souris, Luc de Heusch, Margareth Amatulli, Anna Soncini Fratta Campanotto
Editore Udine, June 1994
In Italian
Sto(r)ck shots in Oostende 1907-1931 (Henri Storck’s biography in Ostend)
Patrick Vanslambrouck
Fonds Henri Storck, 1997 .
Bula Matari. Un rêve d’Henri Storck.
Vincent Geens
Fonds Henri Storck, ed Yellow now (côté cinéma), Bruxelles, 2000
(Price at FHS 11,50 €)
Le Temps des Utopies – L’ambition cinématographique d’Henri Storck de 1907 à 1940.
Vincent Geens
Cahier d’Histoire du Temps Présent N° 7 / 2000
Henri Storck. De l’avant-garde au documentaire social.
Laura Vichi
Fonds Henri Storck, et Yellow Now (côté cinéma), Bruxelles, 2002
Les musiques des premiers films sonores de Henri Storck (1930-1937) – compositeurs Jaubert, Rosenthal, Poot, Souris
François Porcile
Storck Fonds / 2005
written by Johan Swinnen and Luc Deneulin , professor in history of art at University of Brussels
VUBPress, 2007 .
Henri Storck, le Cinéma belge et l’Occupation
Bruno Benvindo
Edition de l’université de Bruxelles, 2010.
Peinture et photographie (Painting and photography)
Nicole Van der Vorst
Institut d’Art et d’archéologie, Brussels, 1976
Henri Storck et le film sur l’art (Henri Storck and films on art)
Dany Janssens Casteels
Université libre de Bruxelles, faculty of philosophy and letters, department of archaeology and the history of art, 1978-1979
Films on art in Belgium from their origins to the present
Historique et filmographie (History and filmography)
Gaëtane Lachapelle
Institut Supérieur d’Etudes Sociales de l’Etat, department of library and information science, 1982-83
Etats des lieux du film sur l’art (Inventory of films on art)
Frédéric Joyeux, Francis Guermann and Nicole Torres
Université de Nancy Il, 1988
Henri Storck, du documentaire à la fiction: Le Banquet des Fraudeurs (Henri Storck, from documentary to fiction: Smugglers’ Ball)
Dominique Comps
Institut des Arts de Diffusion, Louvain-La-Neuve, 1989
Une esthétique du cinéma documentaire à travers Symphonie paysanne d’Henri Storck et Les Saisons d’Arthur Pelechian (An aesthetic of documentary cinema through Henri Storck’s Peasant Symphony and Arthur Pelechian’s The Seasons)
Philippe Hesmans
Université Libre de Bruxelles, 1991-1992
De Cinéma du Réel van Henri Storck. Aanzet tot een onderzoek naar een aantal van de factoren die ziin werk mee vormeliik bepaald hebben en een vergeliikende formele analyse van Misère au Borinage (Storck-Ivens), Les Maisons de la Misère (Storck) en Power and the Land (Ivens)
Martine Vancutsem
Vrije Universiteit Brussel, faculty of letters and philosophy, 1992
De Films van Henri Storck vanuit muzikaal standpunt beschouwd (The Films of Henri Storck considered from a musical point of view)
Paul Van Hoof
1992
Cinema en ideologie. Een overzicht van Henri Storcks sociaal – politieke oeuvre (1932-1939) (Cinema and Ideology. An overview of Henri’s Storck’s socio-political works (1932-39)
Alix Dugardyn
Katholieke Universiteit te Leuven, faculty of social sciences, department of communication sciences, 1992
Inventaire de la correspondance relative à l’Association Internationale des Documentaristes (A.I.D.) déposée au Fonds Henri Storck (Inventory of correspondence related to the Association Internationale des Documentaristes deposited at the Fonds Henri Storck)
Stéphane Coquette
Institut d’Enseignement Supérieur Social de l’Information et de la Documentation, department of library and information science, 1992-1993
Inventaire des films non-réalisés d’Henri Storck (Inventory of Henri Storck’s unmade films)
Magaly Thomas
Institut d’Enseignement Supérieur Social de l’Information et de la Documentation, department of library and information science, 1992-1993
Misère au Borinage. Film et photos ou l’analyse d’une confrontation (Borinage. Film and photographs, or the analysis of a confrontation)
Jean-François Tefnin
Université de Liège, faculty of philosophy and letters, arts and communication sciences, 1993-1994
Henri Storck, du documentaire à la fiction: Le Banquet des Fraudeurs (Henri Storck, from documentary to fiction: Smugglers’ Ball)
Dissertation by Dominique Comps. Supervisor: Jacques Polet
Class: script editing, 1989
Institut des Arts de Diffusion, Louvain-la-Neuve
Il documentario sociale di Henri Storck (The Social Documentary of Henri Storck)
Thesis for a bachelor’s degree in documentary cinema presented by Laura Vichi. Supervisor: Prof. Leonardo Quaresimo
Universita degli Studi di Bologna, academic year 1994-1995
Film en foto als bronnen voor geschiedschrijving. Beeldvorming van Oostende aan de hand van de cineast Henri
Storck (1907-1999) en de fotograaf Maurice Antony (1883-1963) in de periode 1928-1939
Helmut Verhaeghe
Universiteit Gent, Faculteit Letteren & Wijsbegeerte, Vakgroep Nieuwste Geschiedenis, 2002- 2003